Conjunto vacio

Leer y Olvidar

6/16/2009

A la Virgen..

Publicado por Santiago Moreno |



Dificil tasca es la que m’ha tocat ara Mareta.
Pues en tant que he escrit no trobe les paraules

que ta bondat caldría.


Mes vaig a obrirte ara el cor Mare meua,

per a que d’ell ixquen les millors paraules
Que als meus sentiments mai podran fer justicia.

Tinc tant que agrairte que no sé ni per on començar:

Desde aquella meravellosa nit de septembre

fins a un molt esperat 19 de Març
Disme Patrona meua com agrairte... tot el q m'has donat,
si gracies a tu he complit un somni... de tots, el mes anhelat!
I ara vinc a donarte les graçies geperudeta.


De que per boca meua et parlen 8000
persones
Valencianes i fidels, torrentins fallers de les 27

comissions del nostre poble de Torrent.
Que dels 4 cantons anaven a oferirte el dia de l’ofrena

el seu ram de flors. Que no he vist imatge

mes bonica dolça mareta,

que la que vaig vore eixe dia en aquell altar
Ja que als peus de la teua imatge amb llagrimes al ulls

vaig poder contemplar a tot un poble amb devocio rendir-li pleitesía a la reina de tot bon valencia. Amb ixa devocio vinc

a pregarte ara Gentil sobirana, sultana i reina del meu cor!
per a que ens ampares baix el teu mant,
Pregarte per tota la gent que et venera,

per els que ara passen mals moments i per tots els nostres malalts!
¡ Ampara-nos senyora en totes les nostres necessitats!


Pero vinc a demanar-te algo més Verge benigne,
Encara que parega egoista despres de tot quan m´has regalat
Mes no es per a mi per lo que tinc tal osadía,

sino per a una parella que molt prop de mi està.
Vinc a demanarte que portes ixa filla Mareta,

ja que tu dels sentiments de ser Mare entens tant..


Entendras la il.lusio d’un matrimoni que la porta

tants anys esperant..


¡¡ Graçies mare, Graçies per que sé que no ho has d’oblidar!

Com no has oblidat mai aquesta fallera que sempre t’adorat,

que de ben xicoteta et venera
I ara en mes força i en mes motiu que mai crida bullintli la sang…



¡¡ VIXCA LA PERLA DEL TURIA!!
¡¡VIXCA LA MORENETA!!
¡¡VIXCA LA MARE DELS QUE NO TENEN MARE!!
¡¡VIXCA LA ALCALDESA PERPETUA DE TORRENT!!
¡¡VIXCA LA GEPERUDETA!!
¡¡VIXCA LA REINA DEL CEL I LA TERRA!!
¡¡ VIXCA LA PRINCESSA DE BELLESA INFINITA!!
¡¡VIXCA LA NOSTRA ADORADA PATRONA!!
TORRENTINS, VALENCIANS I FORASTERS , TOTS A UNA VEU :

¡¡¡¡¡ VIXCA LA MARE DE DEU!!!!

1 comentarios:

Xuxi dijo...

VIXCA COÑO VIXCA¡¡¡ xD

Publicar un comentario

Subscribe